FASTFOOD AFFETMİYOR

Beslenmeyle ilgili bilgileri bulabilirsiniz.

FASTFOOD AFFETMİYOR

Mesajgönderen vefakardost tarih 29/3/2007, 19:48

Fastfood türü yiyeceklerin şişmanlattığı yeni bir araştırmayla daha güçlü şekilde kanıtlandı.

CumaNEW YORK - Kuzey Carolina Üniversitesi’nden Dr. Barry Popkin ile ekibi, yaklaşık 3400 kiÅŸi üzerinde uzun süreli bir araÅŸtırma yaptı. AraÅŸtırmacılar, fastfood lokantaları ile geleneksel lokantalarda yenen yemeklerin etkisini saptamak için, araÅŸtırmanın 7. ve 10. yıllarında, araÅŸtırmaya katılan kiÅŸilerin yeme alışkanlıklarına (geleneksel ve fastfood lokantaları) ve vücut kütle endekslerine (VKE) baktılar.


American Journal of Clinical Nutrition’da yayınlanan araÅŸtırmada, daha çok fastfood türü gıdalarla beslenenlerin VKE’lerinin daha fazla olduÄŸu saptandı. AraÅŸtırmanın 7. yılında, haftada yenilen her fazladan fastfood yemeÄŸinin VKE’nin 0,13 puan artmasına yol açtığı, 10. yılda ise haftada yenilen her fazladan fastfoodun VKE’nin 0,24 puan artmasına sebep olduÄŸu belirlendi.

Bununla birlikte araştırmacılar, geleneksel lokantalarda yenen yemeklerle VKE artışı arasında bağlantı bulamadılar.

Popkin, yaptıkları araştırmanın ne kadar çok fastfood türü yiyecekler yenilirse o kadar çok kilo alındığını kanıtladığını söyledi.
Web Master Nail GÖK . http://www.forum112.com @ 2006 - 2010
Resim
Kullanıcı avatarı
vefakardost
ORTAK
ORTAK
 
Mesajlar: 2207
Kayıt: 16/11/2006, 23:15
Konum: MANİSA

Dön Beslenme

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir

cron