Åžeker, pankreas kanseri nedeni
Çok şekerli içecek ve yiyecek tüketmek pankreas kanserine yakalanma riskini artırıyor.
İsveç’te yapılan bir araÅŸtırma, çok ÅŸekerli içecek ve yiyecek tüketmenin pankreas kanserine yakalanma riskini artırdığını ortaya koydu.
Karolinska Enstitüsünden araÅŸtırmacılar, saÄŸlıklı 80 bin kadın ve erkeÄŸin beslenme alışkanlıklarını 1997’den 2005’e kadar inceledi. Bu kiÅŸilerden 131’inin pankreas kanserine yakalandığı anlaşıldı.
Araştırmacılar, her gün bir ya da daha fazla şekerli gazlı içeceklerden tüketen kişilerin pankreas kanserine yakalanma riskinin bu içecekleri tüketmeyenlere göre yüzde 90 daha fazla olduğunu belirtti.
Araştırmada, her gün 5 kez yiyeceklerine ya da içeceklerine şeker ilave edenlerin bu kansere yakalanma riskinin şekerli yiyip içmeyenlere göre yüzde 70 fazla olduğu da ortaya çıktı.
Fazla şeker tüketiminin ensülin üretimini artırdığını, bunun da pankreas kanserine yol açabileceğini vurgulayan araştırmacılar, pankreas kanserinin erken teşhisinin ve tedavisinin zor olması nedeniyle önlem almanın gerekliliğine dikkati çekti.
AraÅŸtırma, “The American Journal of Clinical Nutrition” dergisinin bu ayki sayısında yer alıyor.


